Friday, May 04, 2007

Meniti Hari Demi Hari

Aku seperti orang yang meniti hari untuk mati, padahal keputusan ujian dari doktor pakar akan ku terima pada hari isnin depan.

Adakah sayangku Az telah membaca entri blog ku sebelum ni. Merasakan dirinya senyap saja tanpa membalas SMS ku.

Sakit kepala ku?? Aku seperti sudah lali dengan sakit ku. Ya, memang sakit dan amat perit.
Aku cuma diberikan ubat penahan sakit oleh doktor. Ubat yang diberikan pun hampir habis.

Hari ini, kawan ku datang. Dia sangat rapat dengan ku sewaktu di Johor Bahru. Kampungnya di Melaka. Dia datang meminta tolong aku tengok-tengokkan monitor komputernya.
Aku tak dapat nak berbuat apa-apa kecuali membawanya ke sebuah kedai komputer.
Aku sudah biasa dan kenal dengan tauke kedai itu.

Selepas itu, aku bersama kawanku pergi minum sambil sembang-sembang dalam pelbagai topik.
Kawan ku mula berasa ada yang tidak kena pada diriku.

"Weii... iz. Ko ni OK ker tak OK ni? Semacam jer aku tgk...."

"Aku OK jer... Ko jangan risau lah. Kepala aku pening sket jer..."

Maaf Azhar, kerana aku terpaksa menipu kamu. Aku sememangnya tak berapa sihat. Maaf kerana tidak memberitahu mengenai keadaanku yang sebenar.

Sesudah aku sampai dirumah, aku banyak menghabiskan menonton rancangan televisyen.
Aku sendiri pun tak tahu nak buat apa lagi.



Aku sentiasa berdoa agar aku cepat sembuh.
Kepada Az, jagalah dirimu baik-baik.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home