Monday, January 22, 2007

Pergi Buat Sementara Waktu

Hari ni, bermulalah aku didalam dunia blog ni...
Walaupun aku membuat kesilapan ketika men"register"kan diri didlm blogspot ni,
akhirnya berjaya jugak aku....(almaklumlah, aku ni bukannyer terer sangat..)
hmmm.... Maka dengan itu, hari ni bergelarlah aku sebagai seorang "blogger"...

Aku masih teringat kisah semalam. Ketika itu, kekasih ku menghantar ku stesen bas kerana aku akan pergi ke Melaka atas urusan kerja sehingga bulan Julai.

Aku berkata padanya,

"iz pergi bukan untuk selamanya sayang.
iz pergi atas urusan kerja.
ada masa terluang kita jumpa, az jangan risau ye."

Aku cuba menunjukkan reaksi ku yang biasa, tapi dalam hati siapa yang tahu betapa sedih dan pilu untuk pergi jauh dari kekasih hati ku ini... Bercucuran air mata kekasih ku jatuh ke bumi... Aku cuba menenangkan hatinya.

Sambil aku bersiap-siap, dia (kekasihku) ingin keluar mencari teksi.

"iz tunggu sini ye. az nak keluar gi cari teksi.
Senang nak ke stesen bas daripada naik bas."

Aku cuma menganggukkan kepala je...

Aku dan kekasihku sampai di sesen bas. Waktu itu, hujan rintik-rintik seolah-olah menangisi pemergian ku.

"Az tunggu sini yer, iz nak ke tandas jap. Ok."

Dia memandangku seraya berkata:

"iz jangan lame yer..."

Aku mengangguk kepala ku. Sesudah aku menunaikan hajat ku didalam tandas stesen bas. Aku meluru ke satu kedai india lantas membeli minuman tin 'Ice Lemon Tea' jenama Seasons yang juga minuman kegemaran kekasih ku. (minuman tu kegemaran ku juga...)

Waktu untuk menaiki bas sudah tiba. Sebelum itu, sempat aku berpesan padannya agar menjaga diri baik-baik dan sentiasa mengingati diri ku.
Kaki ku melangkah untuk menaiki bas, terasa berat kaki ini untuk melangkah.
Tempat duduk ku disebelah cermin/tingkap bas. Sambil ku melambai-lambai ke arah nya, dia juga membalas lambaian ku. Reaksi ku zahir ku kelihatan biasa tetapi batin ku menangis seperti orang gila. Tangan ku masih melambai-lambainya sehinggalah dia tidak kelihatan di mata ku......


Kepada sayang ku Az, jagalah diru mu baik-baik dan ingatilah iz selalu......

4 Comments:

At January 22, 2007 at 4:44 PM , Blogger Azhar Ahmad said...

Kamu buatkan saya amat tersentuh.... Untung Az tu yerr.... Dapat orang yang amat menyayanginya sepenuh hati....

 
At January 23, 2007 at 3:48 PM , Blogger Wer Rahman said...

hmmm bertuah benar Az tue mendapat kasih sayang awak.....semoga berkekalan walaupun anda berdua saling berjauhan.....

 
At January 23, 2007 at 7:50 PM , Blogger -fAiZiQ- said...

hmmm.... mmg saya sgt beruntung dpt si dia. Xkan ku sia2 kn idup nye sampai bile2....

 
At January 24, 2007 at 8:57 PM , Blogger TeacherNunu said...

HUHU TOuching nyee..:)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home