Thursday, May 03, 2007

Adakah Tindakan Ku Ini Betul Setelah Apa Yang Telah Menimpa Diriku....

Aku seperti tidak tahu apa yang telah terjadi kepada diriku.
Dua minggu yang lepas, aku terasa kepalaku teramat sakit, ini
kemungkinan tekanan atau stress yang ku hadapi. Sakitnya makin
berlarutan selama 4 hari dan aku mengambil keputusan untuk berjumpa doktor.

Aku memberitahu apa yang telah dialami olehku kepada doktor.
Aku tergamam dan lidahku kelu tanpa berkata-kata apabila mendengar
penjelasan daripada doktor. Ingin saja aku menjerit seperti tidak
percaya kata-kata doktor, tapi apakan dayaku.

"Dari apa yang encik alami, ini kemungkinan encik mengidap XXXX.
Kami perlu mengambil sampel darah dan X-Ray."

Langkah ku lemah untuk meneruskan perjalanan. Aku merasakan duniaku semakin gelap-gelita
Air mata ku jatuh ke bumi tanpa menghiraukan pandangan orang lain di
hospital itu. Aku menjerit sekuat hati didalam hatiku.

Tiada siapa pun yang tahu mengenai penyakit ku ini.
Minggu lepas, aku pergi semula ke hospital untuk diambil sampel darah
dan X-ray.

Hari isnin depan, aku akan menerima keputusan ujian daripada doktor
pakar. Aku berharap agar keputusannya negatif, supaya aku tidak
mengidap penyakit berbahaya itu.

Aku sentiasa berdoa agar aku dijauhi segala penyakit. Semalam, dua kali
kepala ku diserang sakit. Hanya tuhan sahaja yang tahu betapa sakitnya
kepala ku.

Fikiran ku bercelaru, jika kekasih ku Az mengetahui penyakit ini.
Adakah dia akan menerima ku seadanya ataupun mencari kasih lain...???
Mungkinkah juga jika dia mengatakan aku cuma mengada-adakan
cerita...???

"Kekasihku Az, iz minta maaf kerana menyakiti hati Az, supaya Az benci
dan meinggalkan diri iz yang mungkin tidak akan hidup lama didunia ni.
iz buat begitu agar Az dapat mencari orang yang dapat hidup dan
membahagiakan diri Az. iz cuba nak memberitahu Az mengenai perkara ini
dahulu, tapi Az ketika itu sibuk dan tiada masa untuk berjumpa iz."

Aku sanggup korbankan cinta dan kasihku demi kebahagiaan mu, Az...
Walaupun hati ini berat untuk melepaskan mu pergi....
(Ya, seperti cerita Korea Jepun. Mesti anda tahu kan....)

Maafkan iz, iz tak mampu nak membahagiakan Az.
Entah berapa lama lagi iz boleh hidup didunia ni jika benar iz
menghidapi penyakit itu setelah mendapat keputusan ujian.
Az jagalah diri. Jangan risaukan keadaan iz. iz masih mampu melakukan
kerja-kerja seharian walaupun menghadapi sedikit kesukaran.

Walaubagaimanapun, aku tetap redha dengan ketentuan ilahi...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home