Friday, December 14, 2007

Ku Fikir Sudah Selesai Tetapi Sebaliknya Tidak...

Semalam, aku meminta seorang kawan ku untuk menolongku memadam nama dan nombor telefon ku ditempat yang telah ditulis oleh Dajal yang memper'DAJAL'kan aku.

Terasa lega sedikit hatiku. Fikirku, masalah dengan memadamnya sudah dianggap selasai tetapi aku masih mendapat panggilan dan sms yang tidak dikenali. Timbul semula perasaan sakit ku yang mebuak-buak.

"Kalau ku dapat orang yang tulis bende tu, nahaslah dia..." detik hatiku.

Semalam sasaja, sudah 5 nombor yang tidak dikenali menghubungi ku. Ada yang ku jawab dan ada jugak tidak.

Hmm... Sampai bila harus aku bertahan begini. Selagi aku tidak menukar nombor telefon lain selagi itu hidup ku akan sentiasa diganggu oleh makhluk-makhluk yang tidak ku kenali.


Terasa ingin juga ku membalas dendam pada orang yang buat padaku, jika aku berbuat demikian aku juga dianggap berdosa. Tapi, biarlah tuhan saja yang membalasnya.

4 Comments:

At December 14, 2007 at 1:54 PM , Blogger Max J. Potter said...

hello! em, i'd say revenge never solves anything. like i always tell my friends if Allah SWT is all you have, you have it all. heh. come on, we're way stronger than this and doa itu senjata terkuat umat islam. things can be solved. dont worry! *^^* i know this isnt easy, tp doakan org yg khianat pd kita tu dpt petunjuk dr Allah SWt dan minta maaf pd kita..semoga die jadi baik dan tak khianat pada org lain. *^^* kita pun kene memaafkan jugak, wpun susah. ganbatte, ne! btw, im Nani. nice blog. *^^*

 
At December 14, 2007 at 2:37 PM , Blogger -fAiZiQ- said...

Hi Nani. I'm Faiziq. Nice to meet you. I'm always thinking what had you said Nani. So, saya berserah pada tuhan. Biarlah dia dapat hidayah dan petunjuk untuk bertaubat dan mengubah sifat kejinya itu. Btw, thanks. It's just an ordinary blog. hehehehe....

 
At December 14, 2007 at 3:57 PM , Blogger pB said...

Salam ...


Kalau ada nombor yang tak kenal, just ignore. Jangan layan ....

Insyaallah , lama lama benda ini akan hilang gitu aja ...

5 tahun guna ...
Memang sayang kalau nak tukar ...

 
At December 14, 2007 at 5:46 PM , Blogger -fAiZiQ- said...

Dah banyak nombor saya dah ignore kak.
hmmm... mmg syg nk tukar.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home