Monday, May 07, 2007

Keputusan Ujian Darah dan X-ray

Aku telah pergi ke Hospital pada pagi tadi.
Ujian terhadap darah dan x-ray telah diterima.
Aku sangat bersyukur kerana tidak mengidap penyakit yang serius, tetapi doktor menasihatkan aku agar berhenti menghisap rokok kerana ia akan memberi kesan terhadap otak.

"Dari keputusan yang diterima, encik tidak mengidap XXXXXX XXXX tetapi encik mengidap XXXXXXXXX. Penyakit ini boleh diubati dengan ubat-ubatan. Encik harus berehat secukupnya dan cuba berhenti merokok kerana itu akan memberi kesan kepada otak.
Stress juga mengakibatkan sakit pada kepala dan ia boleh mengakibatkan impak yang besar pada otak. Amalkan hidup yang sihat dan rehat yang cukup, ok."

Aku hanya mampu mengangguk sambil mendengar kata-kata Doktor. Betapa girangnya aku apabila mendengar penjelasan daripada Doktor. Aku bersyukur kepada Allah kerana aku telah dijauhi oleh penyakit berbahaya yang boleh membawa maut.


Disini, aku juga menasihati bloggers yang merokok agar berhenti menghisap rokok kerana ia membahayakan anda.

Kepada Az, iz sangat bersyukur kerana dapat bersama Az yang juga kekasih hati iz...Aku teramat mencintai mu, sayang.....

2 Comments:

At May 12, 2007 at 8:17 AM , Blogger LadyTiz said...

disebabkan rokok, saya jadi anak yatim.

Suatu ketentuan ilahi yg saya terima dgn redha. berhentilah sebelum terlambat.

 
At May 12, 2007 at 10:52 AM , Blogger -fAiZiQ- said...

Saya simpati mendengarnya tyrexia.

hmmm... saya pun sedang berhenti rokok. Walaupun masih ada keinginan untuk menghisap kembali, saya kene tahan untuk kebaikan saya sendiri.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home