Thursday, February 02, 2012

Hatiku Terluka

Hari ini telah genap 3 minggu aku telah putus tunang.
Ya, aku telah betunang dengan seorang wanita dari Negeri Sembilan.
Mungkin si dia bukan jodohku yang telah ditetapkan oleh Allah S.W.T.

Namun, aku pasrah dan redha dengan ketentuanNya.
Mungkin ada hikmah disebalik dan mungkin ada wanita yang lebih baik untuk diriku diluar sana.

Aku juga mempunyai perasaan cemburu terhadap kawan-kawan yang telah berkahwin.
Aku juga ingin mempunya zuriat dari darah daging ku sendiri.
Aku selalu bermimpi mempunyai anak sendiri.
Apabila terjaga, aku sedih lalu menangis kerana ia sebuah mimpi yang bukannya realiti.


Aku sentiasa berdoa agar hidup ku ditemui seorang wanita yang terbaik buat diriku.
Insyaallah.

7 Comments:

At February 25, 2012 at 4:10 PM , Blogger yattie nopiah said...

sabar je lah. jodoh ketentuan di tangan Tuhan. Mungkin ada yang lebih baik.

 
At May 27, 2012 at 7:40 PM , Blogger Unknown said...

sabar je lah..arini asenye dah 4 minggu aku putus cinta,,fuh,,,itu pun dh cukup stress,,apetah lg putus tunang...xpelah,,percayalah,,Allah dh aturkan yang terbaik utk kite,,cume beza nye cepat or lambat jew...insyaAllah...

 
At September 9, 2012 at 9:10 PM , Blogger Unknown said...

sbr...awk ptt bsyukur sbb dpt merasai nikmat perasaan di sygi..itu anugerah ALLAH yg x ternilai,smua itu hanya ujian ALLAH..ALLAH rindu utk mdgr rintahan & tangisan awk.. :)

 
At October 9, 2013 at 11:49 PM , Blogger Nisa said...

bro, jgn la sedih-sedih..mungkin bro dgn dia takde jodoh. itu bermakna Allah dah tetapkan jodoh yg lebih baik untuk bro.. insyaallah.. yg penting jgan sesekali berhenti berdoa. =)

 
At November 27, 2013 at 1:07 PM , Blogger Unknown said...

jgn putus asa... kt xtahu ketentuan tuhan. kalau u masih cinta dan sayang...biarkan sahaja dia pergi. jodoh itu ditangan Allah..berikan masa bermuhasabah diri.xde apa yg mustahil.. org yg mati pun boleh dihidupkan kembali apatah lagi cinta.. jika dia jodoh u...xkan kemana. putus la 1000x sekalipun. tp kalai bukan jodoh...u usaha la macamana sekalipun...ttp xkan mnjadi. i doakan yg terbaik utk u.aamiin

 
At January 18, 2014 at 1:10 AM , Blogger hawaie69 said...

This comment has been removed by the author.

 
At May 18, 2016 at 5:50 AM , Blogger KJDramaSupplier said...

Sabar bro.. Ak ni cinta si dia dlm diam 12 taun.. 2 taun lepas dia dah kahwin sblm ak sempat luahkan rasa hati.. Kini ak membujang smpi tua.. Hati dah tertutup dan luka Allah saja yh tahu..

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home